Thursday 10 November 2011

KEDAI RAKYAT 1 MALAYSIA AMAT MENGUNTUNGKAN!!




Pada 23 Oktober 2011 aku telah memasang niat untuk pergi mana-mana Kedai Rakyat 1 Malaysia yang berhampiran nak tahu dimana murahnya.Aku ajak orang rumah ku dan putera puteri ku ke Kedai Rakyat 1 Malaysia di Stesen LRT Kelana Jaya.

Apa yang dapat aku perhatikan memang berbaloi jika membeli belah di sini terutama barangan berjenama 1 Malaysia. Antara barangan 1 Malaysia adalah :

1. Sos Cili / Tomato
2. Jem
3. Air Mineral
4. Laici / koktail dalam tin
5. Sardin
6. Beras
7. Serbuk teh / kopi
8. Ais krim
9. Kordial
10. Susu isian sejat
11. Susu tepung
12. Tepung gandum
13. Bihun

Jadi setelah memilih beberapa barangan keperluan dapur aku pun terus ke kaunter untuk membayar. Aku anggarkan dalam RM100.00 aku dapat jimatkan lebih kurang RM10.00 kalau dibandingkan dengan kedai runcit yang lain...

Tahniah Dato' Sri Najib yang prihatin nasib rakyat yang berpendapatan rendah dan sederhana seperti saya.

Jalan Kuching, Kuala Lumpur
12.35 malam.

No comments:

Post a Comment